Jak zapobiegać przeciążeniom stawów kolanowych i biodrowych?

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Ból stawów to jedna z najbardziej uciążliwych dolegliwości. Stawy potrzebują ruchu, ale nie lubią przeciążenia i twardych powierzchni, np. biegania po twardym asfalcie, podnoszenia ciężarów. Wskazane natomiast jest pływanie i wszelkiego rodzaju ćwiczenia w wodzie, a także joga, marsz, nordic walking.

Osoby zmagające się z bólem stawów powinny ćwiczyć około 60 minut dziennie, mowa wtedy o terapeutycznym działaniu ruchu. Aby uniknąć nadmiernego obciążania stawów powinno się z rozsądkiem podchodzić do codziennych zadań, np. zakupy zawsze nosić w dwóch torbach, po każdej w jednej ręce. Podnosząc coś z podłogi, powinno się zawsze najpierw ugiąć kolana, a dopiero później dźwigać.

Na bóle stawów zdecydowany wpływ ma nadwaga. Każdy nadprogramowy kilogram obciąża stawy, co sprzyja ścieraniu się chrząstki. Nadwaga wyjątkowo szkodzi stawom kolanowym i biodrowym. Warto zadbać także o wygodny sen, czyli zainwestować w dobry materac. Najlepszy jest taki, który ugina się pod naszym ciężarem około 2-3 cm. Pod głową powinno się kłaść niewielką poduszkę, najlepiej ortopedyczną.

 

Warto także zadbać o ograniczenie stresu, który powoduje napięcie mięśni podtrzymujących stawy, co pogarsza ich funkcjonowanie. Dodatkowo warto nosić wygodne buty o elastycznej podeszwie, amortyzujące wstrząsy. Wyjątkowo złym rozwiązaniem są w takim wypadku szpilki, które źle wpływają na ogół stanu stawów i kości.

 

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)

Komentarze

Portret użytkownika Amanda

Unikanie podnoszenia ciężarów

Unikanie podnoszenia ciężarów, a także wykonywanie rozgrzewki przed ćwiczeniami może nas ustrzec przed przeciążniem stawu biodrowego i kolanowego. Można też zastosować Hyalutidin preparat wzmacniający stawy Wink Wtedy mamy pewność, ze nasze stawy otrzymają potężną dawkę kwasu hialuronowego oraz siarczanu chondroityny.

0
0

Skomentuj