Jakie korzyści zdrowotne daje spożywanie cynamonu?

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Popularna przyprawa kuchenna pochodzi z wysuszonej kory cynamonowca. Cynamon występuje głównie w dwóch rodzajach: jako cynamon cejloński oraz kasja, z czego na półkach sklepowych najłatwiej dostać drugi wariant. Cejlon występuje głównie na Sri Lance i nie jest tak popularny na całym świecie. Cynamon jest stosowany w medycynie od tysięcy lat i jest znany ze swoich korzyści zdrowotnych – ma wpływ na obniżenie stężenia glukozy we krwi u osób z cukrzycą typu 2.

 

Wykorzystanie cynamonu w celach medycznych sięga czasów starożytnych, w przeszłości stosowano go do leczenia chorób układu oddechowego, dolegliwości ginekologicznych oraz problemów trawiennych. W ostatnich dziesięcioleciach udowodniono naukowo jego działanie przeciwzapalne oraz wspomagające funkcje poznawcze.

 

Niektóre badania wykazały, że spożywanie potraw zawierających cynamon ma wpływ na stężenie glukozy we krwi u osób z cukrzycą typu 2. Co ciekawe, efekt zależy między innymi od rodzaju użytego cynamonu. Przyprawa może także zbijać niezdrowy cholesterol.



Cynamon może zmniejszać niektóre złe skutki pokarmów wysokotłuszczowych. Może to wspomóc odchudzanie, wpływ na poziom glukozy we krwi także może wesprzeć organizm w walce ze zbędnymi kilogramami. Dodanie zdrowej przyprawy do diety może przyspieszyć zamierzony cel zbicia wagi. Jedna łyżeczka cynamonu zawiera 1,6 g błonnika, co zwiększa uczucie sytości po posiłku. Przyprawę można dodawać w szczególności do owoców, pieczywa oraz deserów.

 

Warto jednak dodać, że cynamon zawiera kumarynę, która spożywana w bardzo dużych dawkach może powodować pewne niebezpieczne skutki uboczne. Zawsze warto skonsultować się ze swoim lekarzem przed wprowadzeniem istotnych zmian w diecie.

 

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen

Skomentuj